Kroppsideal/skönhetsideal

Dagens ideal: du ”ska” ha smal midja, stor rumpa, runda bröst, långa ben, tonade armar, magmuskler, smala lår, skarpa kindben, stora läppar och sen så ska ditt smink vara ”on fleek” 

Varför måste vi vara så perfekta hela tiden. Att vi bombarderas av dessa ideal och speciellt nu med sociala medier. Speciellt hos unga kvinnor har idealen varit påtagliga. Vissa kanske inspireras av det medan andra inte gör det. Det gjorde inte jag iallafall, jag tänkte ofta ”jag önskar jag såg ut så” och jag stod och hittade ”fel” på min kropp. Att min mage var för stor, att dubbelhakan var ful, att mina lår var för stora, att mina armar var för stora.

Jag tycker det är lite sorgligt att jag stod och försökte hitta fel på min kropp men idag gör jag inte det och försöker intala mig själv att jag är fin som jag är. 

Kom ihåg att du är fin precis så som du är! Älska dig själv oavsett vad! ❤

Kommentera

