Smala skyltdockor och modellvärlden

Den 26 oktober publicerade Expressen en artikeln om att Åhléns ändrar på sin skyltdocka efter kritik, kritiken var att denna skyltdocka hade för smala ben!

När jag läser artikeln från Expressen blir jag lite smått förvirrad, varför? Jo för att det är Åhléns som förmodligen ställt fram den där skyltdockan men säger ändå att ”det blev olyckligt” och ”vi håller med om att skyltdockan ser för smal ut” och att de försöker visa upp olika kroppsstorlekar för att ge ett sunt uttryck. Om de nu vill detta varför ställer man fram skyltdockor som är för smala.

http://www.expressen.se/nyheter/ahlens-andrar-pa-sin-skyltdocka-efter-kritik/ 

Jag hittar en annan sida där någon skriver om dagens extrema skönhetsideal. En tjej som jobbar som modell berättar hur det var/är för henne inom det yrket och lite till, jag tycker verkligen att ni ska in och läsa det! Var medveten om att artikeln/intervjun eller vad man ska kalla den är från 2013!

https://solbergasidan.se/dagens-extrema-skonhetsideal/

 

(Förlåt för dålig inlägg, ville verkligen få något och tänkte skriva om något annat men insåg att det kanske inte har med detta jag skriver om att göra. Jag tänkte skriva om homosexuella rätt att ge blod, typ något sånt men ångrade mig och visste inte vad jag skulle skriva för något annat!)

 

Kommentera

