Bantingspiller är värdelösa, är frukt istället

Innan ni läser detta vill jag att ni ska veta att artikeln som jag kommer diskutera publicerades 2010 alltså för 6 år sedan på aftonbladet!

Jättemånga svenskar lägger pengar på bantningspiller och pulver som ska få dem att gå ner i vikt! Efter att artikeln nedan publicerades har det kommit många fler studier på bantningspiller och pulver att de ej fungerar och att det bara är en bluff och jag bläddrade faktiskt också förbi en artikeln där de stod att en kvinna hade dött för att hon ätit bantningspiller!

I en studie, som också nämns i artikeln, hade de gjort en studie med överviktiga personer där de fick prova nio olika kosttillskott som sägs få dig att gå ned i vikt men efter två månander vägde sig testpersonerna igen och det var ingen skillnad på deras vikt, de hade inte gått ner ett kilo!

Vad jag tänker om detta är att jag tycker de på sätt och viss är sorligt att folk går så långt att de väljer dessa värdelösa bantningspiller och slösar flera hundra kronor på något som inte ens fungerar! Men varför väljer folk att köpa dessa piller då? Jo enligt artiklen så är de p.g.a reklamen de ser, vissa har säkert hur länge som helst velat gå ner i vikt och så kanske inget fungerat eller så vill dem ha den lataste utvägen. Vi ser de har annonser brukar se ut och varje gång vi eller iaf jag går in på aftonbladet eller expressen ser jag de här annonserna. De kan handla om att en har hittat sitt livskärlek då de hade gått ner 15 kilo ungefär eller att en hade gått ner 30 kilo på 2 veckor. Inte vet jag men jag kan lova att du sett såna liknande annonser på nätet många gånger.

Vad vill jag kommer med det här då? Slösa inte pengar på bantningspiller eller pulver. Ät riktig mat istället. Och sen måste jag också säga att ska du gå ner i vikt ska du göra de för att du själv vill de och inte för att samhället eller någon annan säger att du ska se ut så här. Jag kan skriva mer om sånt en annan gång!

Kom ihåg: du är fin precis som du är! ♥

#fuckideal

http://www.aftonbladet.se/halsa/article12389227.ab

Kommentera

