Sluta sätta kön på kläder och sluta bestäm vilka kläder man ”ska” ha på sig

När jag var 15-16 år slutade jag köpa kläder på ”tjejavdelningen”. Varför? jo helt enkelt för att jag inte kände mig bekväm i den typen av kläder och kände att kläderna som fanns på ”killavdelningen” passade mig bättre, både i storlek och i stil.

Jag har aldrig gjort en detta till stor sak då jag tycker att varför ska hela världen få veta detta! Varför måste de spela någon roll på vilken avdelning jag köper mina kläder?!

Varför får jag som tjej blickar när jag är på ”killavdelningen” i en klädaffär? Varför är de enligt samhället så fel?

Såna frågor har jag ställt mig själv sedan jag slutade köpa från ”tjejavdelningen” och har tyvärr direkt och korrekt svar, skulle dock vilja veta varför jag får dessa blickar. Men i dagens samhälle finns de en oskriven regel, skulle man kunna säga, på hur vi ska klä oss för att passa in, mest för ungdomar då, vad jag märkt. Rätta mig om jag har fel 🙂

När jag kollar runt på vissa tonåringar som kanske går i högstadiet eller gymnasiet så ser nästan alla likadan ut på stilen… Jag tycker det är lite tragiskt och förstår inte varför man vill se ut som alla andra och varför man inte vågar ha på sig något annat en dag! Våga klä sig lite mer som man själv vill och inte som samhället säger åt dig att ”så  här ska du se ut annars passar du inte in!”

Jag tycker att du bara ska vara dig själv och skita i vad andra tycker och tänker!

#fuckideal #fuckperfection

Kommentera

