Mina idéer och tankar om den här bloggen

Denna blogg är inte nystartad, har haft den ett tag men har haft den som en ”personlig blogg” men vi har nu i skolan har vi börjat med ett kreativt projekt och mitt kreativa projekt är att jag ska ha denna blogg och skriva om ”kroppsidealet” men det är projektet nystartat så jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska lägga upp allt än men det kommer 🙂

Iaf, Jag tänkte berätta lite om varför jag valde just detta och varför jag ”brinner för ‘kroppsidealet’ ” lite grann.

Mitt namn är Julia och jag är 19 år och pluggar på Bollnäs Folkhögskola. Idén till denna blogg kom då till då jag ville arbeta med ”kroppsidealet” på vårat kreativa projekt eftersom jag skrev en uppsats om de i svenska 1 föra läsåret men hade tänkt från början en vanlig uppsats men min mentor/lärare nämnde att jag kunde göra en hemsida/blogg och de lät roligare än en vanlig uppsats.

img_0371

Men varför just ”kroppsidealet” då? Jo som sagt jag skrev en uppsats föra läsåret i svenska 1 om just ”kroppsidealet” då jag blir så otroligt frustrerad och irriterad på dagens ”kroppsideal”då de är enligt mig helt orealistiska för alla ser inte ut som personerna på underkläders reklamen på tv och alla människor ser olika ut och fungerar olika och de är då helt orealistiskt att det ska finnas en mall för hur man ”ska” se ut idag. Det som irriterar mig mest är det där med att köpa kläder… Storlekarna krymper mer och mer och en L är inte vad en L vad för kanske 10 år sedan.

Det kanske lät rörigt det här men jag försöker mitt bästa att få ut det så de låter bra och jag försöker låta bli att röra ihop de så mycket. Men det är vad hade och säga just nu. Hoppas denna blogg kommer bli bra då detta är ett ämne som vi behöver prata mer om och uppmärksamma mer då dagens ”kroppsideal” är orealistiska och bara dum.

#fuckideal #fuckperfection

 

Kommentera

